čtvrtek 31. srpna 2023

Kečup pečený s kapiemi

Kečup pečený s kapiemi

 

Zkoušela jsem poprvé pečený kečup a tak jsem nejdříve prošla mnoho receptů. V mnoha receptech byly jablka (ta letos nemám žádná), někdy hodně cibule, často různé směsi koření. Nakonec jsem vybrala recept pouze z rajčat a menšího množství kapií a upravila podlé své chut.

Suroviny:

  • 3 kg velmi zralých rajčat (lépe volit masitá rajčata)
  • 4 až 6 kapií (podle velikosti) - dala jsem 3 masité červené papriky
  • 8 stroužků českého česneku
  • 200 g krystalového cukru (kdo má rád měné sladký kečup, tak sníží množství)
  • 2 zarovnané polévkové lžíce sladké mleté papriky
  • 100 ml octu (použila jsem zpoloviny červený vinný ocet)
  • 2 zarovnané polévkové lžíce soli
  • 5 kuliček nového koření
  • 3 bobkové listy
  • můžeme podle chuti přidat několik kuliček černého pepře, několik hřebíčků popř. i kousek celé skořice

 

Postup:

Rajčata a papriky pokrájíme kousky, promícháme se solí, octem, cukrem, stroužky česneku a kořením🔅.

Tip: 🔅 koření vložte do nerezového čajítka nebo zabalte do gázy a převažte nití. Pak před mixováním snadno vyndáte z upečeného kečupu.

Směs vložíme do vysokého hrnce nebo vysokého pekáče a pečeme bez poklice v troubě při 220 °C cca 70 minut. 

Pečením změklu a lehce zahuštěnou směs vyndáme z trouby, vytáhneme koření, rozmixujeme tyčovým mixérem a přepasírujeme přes husté síto. 

Plníme do skleniček, zavíčkujeme. Zavařujeme při 90 °C 25 minut.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Arménská Yoka

Arménská Yoka   Arménská Yoka je velmi chutná, připravuje se z dostupných surovin a je jednoduchá na přípravu, zvládne ji každý. Vyzkoušejte...